1000 ,- IGEN FÖR FRI FRAKT!

💛
PÅSK DEAL - 20% PÅ ALLT
🐣
Till kassan
Summa: 0

Meny

Logga in

Kundvagn / 0 produkter

Kundvagnen är tom

Inte säker på var du ska börja?
Se våra nyheter
SUMMA 0 SEK
GRATIS FRAKT ÖVER SEK. 1000 kr | PÅSK DEAL - 20% PÅ ALLT | RASK LEVERANS

KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR

Ditt köp på kokonorway.se (Rev. 08.02.2022)

Dessa köps- och leveransvillkor gäller när du handlar varor på kokonorway.se, och får varor levererade til dig i Sverige. (Gjelder ej  köp från återförsäljare)  Våra köpvillkor kan ändras löpande, därför ber vi dig att alltid läsa igenom dessa innan du beställer. När du godkänner ditt köp i webbutiken accepterar du även våra köpvillkor. Köpet är genomfört när du har fått orderbekräftelsen på e-post. Det är ditt ansvar som kund att se till att uppgifterna (namn, adress, e-postadress etc.) som du har gett oss är korrekta.

Alla priser är i SEK, inklusive 25% moms och tull.

Fri frakt för beställningar över SEK 1000,-, fraktkostnad per beställning är annars SEK 95,-.

 

Kontaktinformation

KO: KO Norway AS
E-post: post@kokonorway.no
Organisationsnummer: 996 695 530

 

Returnering av varor (Ångerätt, fritt byte eller byte)

 

Fritt byte av varor inom 14 dagar

Vi erbjuder fritt byte av varor köpta till ordinarie pris (endast över 1000 SEK) och som byts mot annan storlek eller annan produkt till ordinarie pris över 1000 SEK. Gäller endast vid användning av vår returetikett. Gäller ej reavaror eller vid användning av rabattkod. (Då används byterätt se nedan)

Lägg en ny beställning och ange ditt nya ordernummer i returformuläret du bifogar returpaketet innan du returnerar. Följ samma procedur/krav som för ångerrätten nedan annan. Du får då ett nytt paket inom några dagar med ny 14 dagars ånger- och byterätt. (Om ni inte kvalificerar til fritt byte, drar vi av 95,- från ditt returbelopp.)

 

14 dagars ångerrätt eller byterätt av varor (Enkel och säker retur)

Du har 14 dagars ångerrätt och byterätt (Gäller även kampanjvaror och varor köpta med rabattkod.) Denna rätten gjälder från du har mottagen din paket. Om du vill utnyttja ånger- eller byterätten loggar du in på kokonorway.se. På "mitt konto" hittar du din beställning, tryck därefter "Beställning" sedan den svarta knappen i det nedre högra hörnet och välj de varor du vill returnera. Nu kan du ladda ner en returetikett. Lägg ifylld returformulär i paketet och returnera så snart som möjligt. (Denna tjänst kostar 95,- och täcker returporto, som du måste betala själv. Vi drar av beloppet när returen behandlas av oss).

 

KRAV INNAN RETUR VID ÅNGERRÄTT FRI BYTE ELLER BYTE:

Fyll i den bifogade returformulär och lägg den i returpaketet.

Vi kräver att varan är i samma skick som när du fick den, oanvänd och med alla etiketter på. Föremål med sminkfläckar, parfym eller röklukt kan inte returneras. Ej heller provade strumpbyxor eller öppnad kosmetika.

Skor ska returneras i originalförpackning och emballage. Om du skickar skor i retur ber vi dig att inte använda originalkartongen som ytterförpackning, eller klistra en fraktetikett/tejp på den men använd en påse eller kartong på utsidan.

Om leveransen försenas har du som konsument rätt att häva köpet om du inte accepterar en ny leveranstid. Om du har betalat i förskott (med VISA/Mastercard) och vill ångra köpet på grund av försenad leverans får du återbetalning inom 14 dagar efter att vi mottagit varan i retur.

Varor köpta i webbutiken kan inte returneras/bytas hos någon av våra återförsäljare och vice versa.

PS: Du är fri att returnera själv men ansvarar då för att paketet kommer till oss och att du fyller i tullhandlingar korrekt. Returer måste alltid registreras på ditt konto först. Vår adress:

Ko:ko AS, Postboks 81, 6099 Fosnavåg, Norge

 

Reklamation på en vara
Om du upptäcker fel eller defekter efter att du har använt varan.

Gör så här:

Skicka e-post till post@kokonorway.no.
Ange ordernummer och varan for ditt klagomål.
Bifogar en bild som visar klagomålet och förklara lite hur det kom till.
Beskriv gärna hur den har tvättats/torkats och om den har använts mycket.
Vi bedömer klagomålet och kommer med ett förslag till lösning.
Vi beklagar att produkten inte håller, då vi tar kvalitet på allvar.

Men inget är viktigare för oss än nöjda kunder.

 

Skador under transport
Om godset har skadats under transporten är det viktigt att du rapporterar detta så snart som möjligt.

Gör så här:

Rapportera på leveransstället, om det upptäcks där. (DHL / Posten / Postnord)
Om inte, kontakta transportören och rapportera skadan så snart som möjligt.
Kontakta oss på post@kokonorway.no och ange ordernummer och vilken vara som är skadad.
Viktig! Bifoga bilder på förpackningen och på varan där skadan tydligt syns.
Vi behandlar klagomålet så snart som möjligt och uppger om du måste returnera varan till oss.
Nya varor skickas från oss.
Vi beklagar att detta har hänt dig.

 

Fel på ny vara eller felaktig vara mottagen

Kontakta oss på post@kokonorway.no och ange ordernummer och vilken vara som är fel.

Vi behandlar klagomålet så snart som möjligt och uppger om du måste returnera varan till oss.
Nya varor skickas från oss.

 

Betalning

Du kan välja mellan flera olika betalningsmetoder:

- KLARNA Faktura 30 dagar (Betala alltid efter du har fått din ordre).

- KLARNA Bankkonto (Smidigt, betala med ett klick).

- KLARNA Kort (Spara ditt kort).

- KLARNA Banköverföring (Snabbt, pengarna dras direkt).

- KLARNA Månadsfaktura (Från 29 kr/mån).

- KLARNA Delbetalning 6 månader (Samma summa varje månad).

- VISA / Mastercard (Kreditkort)

- Paypal

 

KLARNA: Läs mer om Klarnas betalningsmetoder på denna länk.

Visa/Mastercard: När du betalar med VISA/Mastercard kommer beloppet att reserveras på ditt konto, och debiteras när vi skickar paketet till dig. Retur kommer att krediteras tillbaka till kortet.

Paypal: Läs mer om Paypals betalningsmetoder på denna länk.

 

Leverans

Vi skickar vanligtvis beställningen inom 1-2 arbetsdagar, och senast inom 10 arbetsdagar efter att vi mottagit beställningen. DHL Express skickas dagligen. PS! Expressfrakt återbetalas inte vid retur.

 

Ej uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut tar KO & KO AS ut en avgift från kunden. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returavgift, fraktavgift och hantering, SEK 299,-.

 

Presentkort

Presentkort är giltiga i 1 - ett år från inköpsdatum, och kan endast användas i webbutiken www.kokonorway.no . Presentkort kan inte lösas in mot kontanter.

 

Klagomål

Vid klagomål ber vi dig att kontakta oss via e-post innan du returnerar varorna. 

E-postadress: post@kokonorway.no

 

Ångra köpet innan du har fått varan

Om du har ändrat dig och paketet redan har skickats från oss måste du hämta ut paketet på leveransstället och skicka tillbaka det till oss. Vi har ingen möjlighet att stoppa redan skickade paket. Om paketet inte hämtas ut, och skickas tillbaka till oss, anses det vara "ej uthämtat". Detta leder till en avgift för dig som kund på SEK 299,-.

 

Transportskador

Om paketet har skadats under transporten ber vi dig att anmäla detta när du hämtar ut paketet.

 

Bokningar

Vi reserverar oss för slutsålda varor, fel i lager, prisändringar och skriv-/tryckfel.

Vi garanterar inte att färgerna du ser på din skärm exakt återspeglar varans faktiska färg. Vi gör allt vi kan för att få färgerna i våra bilder så exakta som möjligt, men variationer kan förekomma.

 

Force majeure

Om KO&KO AS utsättas för force majeure, det vill säga om vi eller någon av våra samarbetspartners drabbas av till exempel krig, krigsliknande incidenter, revolution, upplopp, statliga åtgärder, strejker, lockoutblockad, naturkatastrof, brand, transportstörningar , leveransförbud eller liknande incidenter har KO&KO AS rätt att upphöra med sina skyldigheter gentemot kunder i upp till två månader. Efter denna period har båda parter rätt att säga upp avtalet utan att behöva betala skadestånd.